ΠΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ



Οσφυαλγία και ραχιαλγία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.


Η Οσφυαλγία και η Ραχιαλγία είναι δυό πολύ συχνές νοσολογικές οντότητες που συνοδεύουν την εγκυμοσύνη.  Όπως καταλαβαίνουμε “οσφυαλγία” είναι ο πόνος (άλγος) στη μέση (οσφύς) και “ραχιαλγία” ο πόνος στην πλάτη (ράχις).  Είναι πολύ συχνές παθήσεις και αποτελούν έκφανση της καθημερινότητας. Ιδιαίτερα συχνές είναι στις έγκυες γυναίκες και συχνότερα η ραχιαλγία.

Και σαφώς υπάρχουν πολλές αιτίες γι’ αυτό, όπως είναι πχ:
1. Η αύξηση της ελαστικότητας των συνδέσμων. που οφείλεται σε μιά ορμόνη που ονομάζεται ρελαξίνη (relaxin)
2. Η αύξηση του βάρους του σώματος και η πρόσθια κάμψη του σώματος από το βάρος της κοιλιάς.
3. Η ξαφνική αύξηση του βάρους του σώματος και η αλλαγή της κατανομής του βάρους, που οδηγούν σε διαταραχή της στάσης και των συνηθειών διαβίωσης.
4. Η έλλειψη καλής μηχανικής του σώματος (ανεπαρκές μυικό σύστημα) και κακές συνήθειες στάσης
5. Η “διεύρυνση” του θωρακικού κλωβού και τα υπεξαρθρήματα των πλευρών, που οφείλονται στην αύξηση του όγκου της κοιλιάς.
6. Η παγίδευση νεύρων και αγγείων από μηχανικά αίτια.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αυξάνουν τη συχνότητα των υπεξαρθρημάτων των σπονδύλων, το μυικό σπασμό και έτσι να προκαλούν τον πόνο.  Οι απλές ασκήσεις και οι κατάλληλες οδηγίες από τους φυσιοθεραπευτές, συνήθως είναι αρκετές για ικανοποιητική βελτίωση, χωρίς να πρέπει να καταφεύγουμε σε εξειδικευμένους ιατρούς, στην αρχή τουλάχιστο. 

Προσαρμογή σπονδυλική στήλης

Επιτυγχάνεται με απλές φυσιοθεραπευτικές ασκήσεις. Αντιμετωπίζει τα μυϊκά, συνδεσμικά, αρθριτικά και νευρολογικά προβλήματα του αυχένα, της πλάτης, της λεκάνης και των άκρων.

Ανακουφίζουν τον πόνο που προέρχεται από τη ράχη και την οσφύ, μειώνουν το μυικό σπασμό, διορθώνουν τις βιολογικές πιέσεις, και κρατούν το νευρικό σύστημα ελεύθερο. Πρέπει να περιλαμβάνεται σε κάθε πρόγραμμα παρακολούθησης εγκύων γυναικών.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης - για λόγους που αναφέρθηκαν - οι μύες κουράζονται γίνονται μαλθακοί, φλεγμαίνουν και είναι επώδυνοι.

Οι γιατροί και οι φυσιοθεραπευτές, για αντιμετώπιση των αυξημένων απαιτήσεων που προκαλούνται από τη ξαφνική αύξηση του βάρους και την άνιση κατανομή, που κουράζει και ενοχλεί τους μυς. χρησιμοποιούν ήπιες τεχνικές και μασάζ για να κρατήσουν τους μυς χαλαρωμένους και υγιείς. Οι ασκήσεις αυτές είναι ένας πολύ καλός τρόπος να κρατηθεί το έγκυο σώμα εύκαμπτο, ισχυρό και ευκίνητο.

Η ξαφνική αύξηση του βάρους και η άνιση κατανομή του, οδηγούν σε αφύσικης στάσης και συνήθειες διαβίωσης. Αφύσικη στάση και διαταραχή της μηχανικής της σπονδυλικής στήλης, αυξάνουν τις εξάρσεις του πόνου και της ταλαιπωρίας. Πιο κάτω βλέπετε τις σωστές και λάθος στάσεις του σώματος στην εγκυμοσύνη.
 
Ορισμένες ορθοπεδικές “ζώνες”, “ορθωτικά” μηχανήματα και άλλα προϊόντα, που σχεδιάζονται ειδικά για εγκυμοσύνη (ζώνες μητρότητας, ζώνες τροχαντήρων, κ.λ.π.)  είναι ευεργετικές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
 

Κατάλληλη στάση στην Εγκυμοσύνη

Σωστή στάση
• Κεφάλι ψηλά – Επικέντρωση των αυτιών ακριβώς πάνω από τους ώμους
• Ώμοι ελαφρά προς τα πάνω και πίσω
• Κοιλιακοί μύες επίπεδοι – Ελαφρά σύσπαση των κοιλιακών μυών για αποφυγή υπερέκτασης
• Ελαφρά λυγισμένα γόνατα ελαττώνουν την τάση στη μέση
• Διεύρυνση της βάσης στάσης και επικέντρωση του βάρους στο κέντρο κάθε ποδιού

Λάθος στάση
• Κεφάλι χαμηλά – Μη καλή επικέντρωση των αυτιών πάνω από τους ώμους
• Ώμοι πεσμένοι εμπρός και κάτω
• Χαλαροί και άτονοι κοιλιακοί μύες επιτρέπουν τη λεκάνη να γ΄ρνει εμπρός
• Γόνατα σε πλήρη έκταση αυξάνει την τάση στην οσφύ
• Μη επικεντρώνετε το βάρος ανάμεσα στα δύο πόδια

 

Άλλα άρθρα

comments powered by Disqus

[X] Κλείσιμο Παράθυρου

Για να βλέπετε πρώτοι τα νέα άρθρα κάνετε click στο Like button


0.08732